نمایندگی ایزوگام در کرج

ارائه دهنده خدمات نصب و تعمیر ایزوگام عایق رطوبتی در کرج

نمایندگی ایزوگام در کرج

ارائه دهنده خدمات نصب و تعمیر ایزوگام عایق رطوبتی در کرج

اجرا و قیمت انواع ایزولاسیون رطوبتی برای ساختمان

اجرا و قیمت انواع ایزولاسیون رطوبتی برای ساختمان چقدر است؟  ایزولاسیون رطوبتی چیست؟ چرا از ایزولاسیون برای نصب ایزوگام در کرج استفاده می کنند؟ 

ایزولاسیون چیست؟

اگر بخواهیم مفهوم ایزولاسیون یا عایق کاری را بیان کنیم، باید بگوییم ایزولاسیون هر نوع پوششی را شامل می شود که سطح پشت بام، دیوارها و کف زمین را در برمی گیرد. این پوشش می تواند یک لایه یا چند لایه باشد و عایقی که ایجاد می شود از نفوذ آب و رطوبت به درون لایه های سقف و نیز دیوارها جلوگیری می کند.

  

انواع مختلف ایزولاسیون

انواع مختلف ایزولاسیون

در گذشته ها از مصالح مختلفی برای ایزولاسیون پشت بام و دیوارها استفاده می شده است که یکی از رایج ترین مصالح، ملات کاهگل بوده است. اما امروزه با تولید قیر، استفاده از این ماده برای عایق کاری ساختمان کاربرد وسیعی یافته است. این ماده در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد و با ساخت عایق های رطوبتی از این گونه مواد، دوام و عملکرد آن ها نیز به مراتب بسیار بیشتر از مصالح ساده است.

انواع مختلف ایزولاسیون ها

به طور کلی می توان ایزولاسیون های رطوبتی بر اساس ملاک هایی به چند نوع تقسیم کرد. در ادامه به بررسی هر یک از این انواع پرداخته ایم.

بر اساس مواد اولیه تشکیل دهنده آن ایزولاسیون های رطوبتی به چهار نوع تقسیم می شود»

عایق های قیری: این نوع عایق ها همانند قیرگونی ساختمان هستند و ماده اصلی تشکیل دهنده آن و هم چنین علت چسباننده بودن آن هم قیر است.

عایق های پلیمری: ماده اصلی و چسباننده این نوع عایق ها پلیمرها و کوپلیمرهایی است که پایه آن ها از آب یا حلال تشکیل می شود. هر یک از این ها هم خود به انواعی تقسیم می شود.

عایق های رطوبتی نانو: به گمان بسیاری از مردم، عایق های رطوبتی که در بازار وجود دارد و عملکرد متفاوتی با انواع معمولی آن دارد، عایق های نانویی محسوب می شود. در صورتی که بسیاری از مردم با خصوصیات فنی و عملکرد آن آشنایی ندارند و به دلیل ظاهر و عملکرد متفاوت ها آن ها دچار اشتباه می شوند. اما عایق های رطوبتی در صورت استفاده از ذرات نانو، کارکردهای مختلفی از جمله آب گریز کردن سطح پوشش، بهبود آب بندی و عایق کاری، ضد باکتری بودن و …. دارند و هم چنین به افزایش دوام و استحکام آن کمک می کنند.

ایزولاسیون پایه سیمانی: این نوع عایق ها هم نوعی عایق های پلیمری محسوب می شود. آن هم به دلیل استفاده از مواد پلیمری در آن است که باعث افزایش چسبندگی  و نیز انعطاف پذیری ملات سیمانی می شود.

اجرای ایزولاسیون ایزوگام در کرج

اجرای ایزولاسیون ایزوگام در کرج

بر اساس روش اجرا

ایزولاسیون گرم اجرا: این نوع عایق های رطوبتی همانند قیرگونی و ایزوگام برای چسبیدن به سطح مورد نظر باید به آن ها حرارت داده شود.

ایزولاسیون سرد اجرا: برای اجرای این عایق ها تنها کافی است که مایع با مواد پودری آن ترکیب شده و سپس آن ها را با استفاده از ابزارهایی همانند قلم مو یا غلتک رنگرزی اجرا کرد.

بر اساس ساختار

ایزولاسیون پیش ساخته: این نوع عایق ها به این شکل ساخته می شود که در آن لایه عایق ها در کارخانه به شکل رول تولید می شود و در محل عملیات اجرا، روی سطح چسبانده می شود. ایزوگام پیش ساخته نمونه ای از این نوع از ایزولاسیون محسوب می شود.

ایزولاسیون درجا: فیلم و غشای این نوع عایق ها در محل پروژه ساخته می شود. عایق قیرگونی نمونه ای از این نوع از ایزولاسیون ها به شمار می رود.

منبع: اجرای ایزولاسیون رطوبتی در پشت بام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد