نمایندگی ایزوگام در کرج

ارائه دهنده خدمات نصب و تعمیر ایزوگام عایق رطوبتی در کرج

نمایندگی ایزوگام در کرج

ارائه دهنده خدمات نصب و تعمیر ایزوگام عایق رطوبتی در کرج

جواب این سوال برای شما: دوام ایزوگام بهتر است یا قیرگونی؟

جواب این سوال برای شما:  دوام ایزوگام بهتر است یا قیرگونی؟ شاید بخواهید فقط ساختمان خود را قیرگونی یا تنها ایزوگام کنید و لی نمیدانید کدام برای شما بهتر است و تنها گزینه مهم برای شما دوام آن است. شرکت‌هایی که کار نصب ایزوگام در کرج را انجام می دهند انجام خدمات قیرگونی را هم می پذیرند. ما در این مقاله به بررسی موضوع دوام ایزوگام و قیرگونی و مقایسه این دو پرداخته‌ایم.


  

قیرگونی چیست؟

قیرگونی در واقع از ورقه های سنگینی ایجاد می شود که برای عایق کاری سقف و قسمت های مختلف ساختمان از آن استفاده می شود. این ورقه ها از آغشته کردن قیر روی الیافی از قبیل گونی، فایبرگلاس حصیری و نوعی کاغذ ضخیم ایجاد می شود که روی سطح مورد نظر اجرا کرده و باعث عایق‌بندی شدن آن سطح می شود. تفاوتی که ایزوگام با قیرگونی دارد آن است که که برای اجرای ایزوگام باید سطح مورد نظر آسفالت شود که اجرای قیرگونی نیازی به آن ندارد. اما به طور کلی هدف هر دو یکی هست و چندان توجهی به تفاوت آن‌ها نشود. برای مثال ممکن است برای اجرای قیرگونی در کرج به این مورد توجه نشود و ایزوگام و قیرگونی به جای هم به کار برود.

ایزوگام چیست؟

ایزوگام نوعی عایق است که از به هم پیوستن قیر با لایه هایی از الیاف مصنوعی ساخته می شود. سپس ورق های ساخته شده که به شکل رول هستند، با حرارت مشعل روی سطح مورد نظر چسبانده می شود. برای ساخت ورقه های ایزوگام، الیاف مصنوعی که شامل تیشو و پلی استر است را پس از قرار دادن در تشتک قیر، آن‌ها را با مواد پلیمری و قیر آغشته کرده و به شکل تک لایه، دو لایه یا چند لایه ساخته می شود. در پایان هم ضخامت ورقه های ایزوگام ساخته شده کنترل و تنظیم می شود. ورقه های ایزوگام برای ایزولاسیون و عایق کاری سطوحی همانند فوندانسیون، سقف، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، پارکینگ، استخر و … استفاده می شود.

مقاوم سازی ایزوگام یا قیرگونی

حال پس از توضیح قیرگونی و ایزوگام و آشنایی مختصر با هر یک از این عایق ها، لازم است این دو عایق را با یکدیگر را به لحاظ مقاوم‌سازی و ایزولاسیون رطوبتی مقایسه کنیم. در واقع می‌توانیم با این کار دوام ایزوگام و قیرگونی را با یکدیگر مقایسه کنیم.

اجرا و نصب ایزوگام به مراتب آسان‌تر است از اجرای قیرگونی است. به این صورت که تنها با کشیدن پرایمر روی سطح مورد نظر و سپس چسباندن ایزوگام با استفاده از حرارت مشعل انجام شدنی است. همچنین به علت سبکی ایزوگام، کار نصب و به کارگیری آن هم آسان می‌شود. در حالی که برای نصب قیرگونی مراحل دشواری تری پیش رو است که معمولا هزینه دستمزد این کار هم بالاتر می رود.

نکته دیگر در مقایسه دوام ایزوگام و قیرگونی آن است که مقاومت و ماندگاری عایق ایزوگام به مراتب بالاتر از قیرگونی است. زیرا لایه های ایزوگام در صورت باکیفیت بودن، سال‌ها می‌تواند دوام داشته باشد و به خوبی ساختمان را در برابر نفوذ آب و رطوبت محافظت کند. اما در مقابل، لایه های قیرگونی ممکن است در اثر عواملی همانند تابش نور خورشید و یا سرما و گرمای هوا دچار پوسیدگی شود و همچنین لایه ها با گذشت زمان دچار ننشست شود که همین پدیده باعث پوسیدگی آن می شود.

منبع: دوام ایزوگام بهتر است یا قیرگونی؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد