نمایندگی ایزوگام در کرج

ارائه دهنده خدمات نصب و تعمیر ایزوگام عایق رطوبتی در کرج

نمایندگی ایزوگام در کرج

ارائه دهنده خدمات نصب و تعمیر ایزوگام عایق رطوبتی در کرج

چرا نباید از ایزوگام اسیدی برای خانه و ساختمان استفاده کنیم؟

  

چرا نباید از  ایزوگام اسیدی برای خانه و ساختمان استفاده کنیم؟  چرا ایزوگام اسیدی ضرر دارد؟ چرا ایزوگام اسیدی راه حل مناسبی نیست؟ شرکت هایی که کار نصب ایزوگام در کرج را انجام می دهند ممکن است از این نوع ایزوگام استفاده کنند. از این رو ضروری است نوع شرکتی که برای این کار انتخاب می کنید معتبر بوده و برای کار خود ضمانت ارائه دهد.


انواع رایج ایزوگام بر اساس نوع قیر استفاده شده

ایزوگام ها را می توان بر اساس نوع قیری که در آن ها به کار رفته است به دو دسته ایزوگام های پلیمری و دمیده تقسیم کرد. به طوری که میزان قیر به کار رفته در ایزوگام روی کیفیت و ماندگاری آن تاثیری بسیاری می گزارد.

ایزوگام پلیمری: این نوع ایزوگام که به آن ایزوگام پالایشگاهی هم گفته می شود از قیر خالص ساخته می شود. این قیر از پالایش نفت خام استحصال می شود که باعث افزایش قابل توجه کیفیت و درجه نفوذ محصول می شود.

ایزوگام دمیده: برای تولید این ایزوگام از قیر دمیده استفاده می شود. قیر دمیده برخلاف قیر خالص در طی فرایندی از مازوت استحصال می شود. این نوع قیر نرم تر بوده و درجه نفوذ و کیفیت آن هم پایین است.

ایزوگام اسیدی چیست

ایزوگام اسیدی چیست

ایزوگام اسیدی چیست؟

یکی از انواع ایزوگام که در دسته بندی انواع رایج ایزوگام ها قرار نمی گیرد، ایزوگام اسیدی است. این محصول که چند سالی است وارد صنعت عایق کاری ساختمان شده است، به دلیل کیفیت پایین، عایق مناسبی برای ساختمان نبوده و باعث از دست رفتن هزینه های بسیار عایق کاری شده است. مهم ترین ویژگی این نوع ایزوگام، ارزان بودن آن است که خریداران ممکن است فریب قیمت پایین آن را بخورند و آن را خریداری کرده و روی سقف ساختمان نصب کنند.

برای ساخت ایزوگام اسیدی به جای قیر از ماده ای به نام لجن اسیدی یا اسلج استفاده می شود. این ماده از جمله ضایعاتی است که پس از بازیابی روغن موتور به دست می آید و ماده ای بد بو، خطرناک، سیاه و مشابه قیر است. در صورت ورود این ماده به به محیط زیست باعث آلوده شدن محیط زیست از قبیل آب یا هوا می شود و آسیب زیادی را بر محیط زیست و طبیعت بر جای می گزارد. این ماده قیر مانند از ترکیب پیچیده ای برخوردار است و از خاصیت اصلی قیر که همان نفوذناپذیری در برابر آب و رطوبت است، برخوردار نیست.

ویژگی های ایزوگام اسیدی چیست؟

  • همان طور که در بالا اشاره کردیم، مهم ترین ویژگی ایزوگام اسیدی، ارزان قیمت بودن آن است. از این رو به هنگام خرید چنانچه مشاهده کردید که ایزوگام عرضه شده، قیمت پایین تری نسبت به سایر محصولات دارد، احتمال بسیاری وجود دارد که از نوع اسیدی آن باشد.
  • ویژگی دیگر چنین ایزوگامی، سبک وزن بودن آن است. زیرا در مقایسه با سایر ایزوگام ها از موادی استفاده شده است که کیفیت بسیار پایینی دارد که وزن آن ها سبک است.
  • بوی بد این نوع ایزوگام دیگر ویژگی آن است. به طوری که وقتی به نزدیک آن می روید، بوی ناخوشایند و بد آن را استشمام خواهید کرد.
علل تولید ایزوگام اسیدی و ویژگی های آن

علل تولید ایزوگام اسیدی و ویژگی های آن

  • طول عمر پایین ویژگی دیگر ایزوگام اسیدی است. افرادی که این نوع ایزوگام را روی سقف منزل خود اجرا کرده اند، پس از مدت کوتاهی مشاهده کرده اند که این نوع عایق دوام زیادی نیاورده است و دچار تخریب شده است.
  • ویژگی پنجم این نوع ایزوگام، درجه نفوذ پایین آن در برابر آب و رطوبت است. از این رو اگر پس از نصب این ایزوگام مشاهده کردید که رطوبت به درون منزل و دیوارها سرایت کرده است، به احتمال بسیار زیاد عایق نصب شده از نوع ایزوگام اسیدی بوده است.
  • مقاوم نبودن در برابر اشعه های الکترومغناطیسی خورشید ویژگی دیگر ایزوگام اسیدی است. زیرا در ساخت این نوع ایزوگام از موادی استفاده می شود که خواص شد اشعه های خورشید را ندارد. از این رو پس از مدت زمان کوتاهی اشعه های ماورابنفش و الکترومغناطیسی خورشید باعث تخریب و فرسوده کردن سطح آن می شود.

علل تولید ایزوگام اسیدی

می توان گفت یکی از علل تولید این نوع ایزوگام ها، شرایط تورمی در کشور است که قیمت مواد اولیه ساخت ایزوگام های مرغوب به شدت بالا رفته است و از این رو برخی از تولیدکنندگان به دلیل صرفه اقتصادی ترجیح می دهند از مواد اولیه بی کیفیت همانند لجن اسیدی برای ساخت ایزوگام استفاده کنند.

علت دیگر این پدیده را هم می توان در کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان و خریداران ایزوگام به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی در سالیان اخیر دانست. به طوری که این شرایط باعث شده است بسیاری از خریداران و مصرف کنندگان به خرید محصولات ارزان قیمتی روی بیاورند که از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است. این وضعیت، فرصت مناسبی را برای سودجویان فراهم می کند که با تولید کالای ارزان قیمت و بی کیفیت، خریداران را به خرید این محصولات بی کیفیت سوق دهند. در واقع برای افراد غیر حرفه ای، تشخیص قیر از موادی همانند اسلج یا لجن اسیدی به راحتی امکان پذیر نیست و سودجویان از این وضعیت سواستفاده می کنند.

منبع: چگونه ایزوگام اسیدی را تشخیص دهیم؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد